diverse info

Styregruppen består af:

Jørgen Schnack - sannasvej8@gmail.com (Arrangører)

Allan Bøgeskov - allan@casajunior.dk (Tilmelding)

Jan Møller - kaja@stofanet.dk (Hardware)

De kan kontaktes på deres respektive e-mail adresser:


Drejer henvendelsen sig om et af vore arrangementer, så E-mail venligst arrangøren for det pågældende arrangement direkte. Se indbydelse for henholdsvis Vinter- som Sommercup.  


Hvis din henvendelse drejer sig om hjemmesiden eller andet kontakt: mail@vintercupnord.dk (Per Møller)

Styregruppen i vintercupnord er, sammen med diverse medhjælpere, de personer, som får det hele til at hænge sammen, De gør det på et frivilligt basis samtidig med, at de også arrangerer etaper og gi'r en hånd med til såvel sommer- som vintercuppen. Tidtagningsekspert: Søren Theilgaard  - Webmaster: Per Møller

Hvordan kommer jeg i gang med at køre MTBO? Klik her og download en fil om emnet. Vi glæder os til at se dig!

Tidtagningens 6 bud:


  1. Husk at få det korrekte brikke nummer som er tildelt holdet. Check med startlisten!
  2. Husk at meddele arrangøren hvis kun en fra holdet møder til start.
  3. Husk at montere backup kort i tilfælde af elektronisk svigt. Se her for korrekt montering!
  4. Mød til start i god tid før din fastsatte starttid.
  5. Vær "bestemt" når du stempler. Fører du brikken målløst hen over stativet, vil brikken modtage signal fra flere enheder hvilket medfører disk.
  6. Husk at stemple målposten.


Hvis du/I følger disse gode råd, så er der gode chancer for, at du/I aldrig udgår p. gr. af fejlklip.


Vores tidtagningssystem


Vintercupnord har udviklet et unikt tidtagningssystem baseret på det norske EMIT system. Mærkeligt navn, men prøv at stave det bagfra!


Søren Theilgaard (billede) og Allan Bøgeskov, vores edb eksperter, har udtænkt softwaren, og Jørgen Schnack har designet og produceret hardwaren.


Det betyder bl. a.:

•at deltagerne vil kunne få en holdresultatliste udleveret kort tid efter målgang.


•at samlede resultatlister kan udskrives løbende.


•at fejlklip hvis du følger reglerne i princip undgåes.


•at vintercupnord bliver et endnu mere attraktivt arrangement.                


For deltagerne betyder det:

•at man vil få udleveret en elektronisk EMIT brik som skal medbringes og bruges til stempling ved de opsatte poster.


•at posten vil få et lidt andet udseende med 3 stk. EMIT postenheder (se topbillede) som dels vil sende et signal til emit brikken om postnummeret dels et signal til emit brikken om hvilken enhed man stempler. Der er 3 muligheder for stempling, men kun en' vil indeholde det  korrekte svar på spørgsmålet, og man skal naturligvis kun stemple en af de tre enheder nemlig den som man mener indeholder det korrekte svar. 


•at man ved målgang stempler den opsatte målpost, tiden stoppes, og EMIT brikken afleveres.


•EMIT brikken bliver aflæst på en dertil indrettet EMIT aflæserenhed som sender brikkens indhold direkte ind i computeren for  behandling. I løbet af få sekunder vil programmet registrere holdets stemplinger og udskrive en svarliste.


•Allan Bøgeskov har udviklet en software som løbende kan udskrive samleresultater.


•at man umiddelbart efter sidste holds målgang har et samleresultat til publicering.


Alt i alt en enestående resultatservice, som gør vintercupnord MTBO løbene attraktive for både deltagere og arrangører.


Se funktionsvideo!


Video producer: Søren Theilgaard

Søren

Som en hjælp til arrangører har Jan Møller fra Styregruppen udarbejdet følgende:

Reglementet revideret august 2022.

Den korte version:

Løbsform: MTBO Vintercup køres som et orienteringsløb for 2 mandshold på cykel, hvor holdet skal følges ad. Der må maximalt være 100 meter mellem rytterne på det enkelte hold. Der køres efter indtegnede poster på et kort og posterne findes i vilkårlig rækkefølge. Hvis man ikke har en makker og ønsker dette, kan arrangørerne være behjælpelige med at finde en deltager der kan dannes hold med. Vil man køre alene (solokørsel) skal man være opmærksom på reglerne for at tælle i den samlede MTBO Vintercup. Alle deltagere skal anvende hjelm og færdselsloven skal overholdes.


Køretiden er 90 minutter fra det tildelte starttidspunkt. Der gives 1 strafpoint for hvert påbegyndt minut over 90 min. Tiden stoppes når sidste rytter på holdet er i mål. Arrangøren skal angive præcis placering af mål (målpost) inden start.


Afhængig af alder og køn tildeles der ekstra tid således: Er en af deltagerne på holdet over 50 år eller under 18 år gives der 5 tillægsminutter, over 60 år eller under 16 år gives der 10 minutter og over 70 år gives der 15 minutter. Kvinder gives 10 tillægsminutter udover evt .tillægsmin. for alder. Det er alderen som deltageren fylder i det pågældende år, hvor løbet afholdes, som er gældende for tildeling af ekstra tid. Der gives kun ekstra tid i forhold til den ene deltager på holdet.


Løbsbanen skal bestå af 15 poster, placeret så den hurtigste rute mellem alle posterne bliver mellem 34 - 42 km. Banen skal lægges så kun de hurtigste hold (max. 2-3 hold) kan nå alle poster indenfor den tildelte tid.


Ved hver post er der opsat et spørgsmål, som ved korrekt svar kan give holdet 3 tillægspoint. Opgaven på posterne skal være et spørgsmål med tre svarmuligheder.


Er du forvirret så hent og læs : Den lange uddybende version.   

Du læser vintercupnords udvikling og historiedenne PDF fil. Brugen af denne fil er underlagt generelle "copyright" bestemmelser.